İSMAİL HAKKI OYGAR (1907-1975)

Harmandalı
İmzalı, duralit üzerine yağlı boya,
80x110 cm

Türk seramik sanatçısı. Oksitlerle renklendirilmiş akıtma sırlı işlevsel seramikleriyle tanınır.
1923'te İstanbul Sanayi-i Nefise Mektebi'nde (s.GSA, b.MSÜ) resim eğitimini tamamladıktan sonra Paris'e gönderilmiştir. Paris Dekoratif Sanatlar Yüksekokulu'nda iç mimarlık ve dekorasyon öğrenimi gören Oygar, orada yaptığı ilk seramiklerini 1928'de sergilemiştir. 1930'da Türkiye'ye dönen sanatçıya İstanbul Sanayi-i Nefise Mektebi'nin Tezyinat ve ona bağlı Seramik ve Türk Çiniciliği Atölyeleri'ni kurma görevi verilmiş, böylece Oygar seramikte çağdaş eğitime geçişi başlatan kişi olarak anılmıştır. Eserleri bakır küfü, demir pasi, metale dayalı renklendirme tekniği ağırlıklıdır. Seramik dışında heykel ve resimle de ilgilenen sanatçının Çalışmaları Türk-İslam sanatının sentezi olmakla birlikte, aslında Batı etkisindedir. 1936'da 1. İzmir Enternasyonal
Fuarı'nın düzenlenmesinde sanat danışmanlığı yapan Oygar, uluslararası pek çok seçici kurulun da üyesi olmuş; 1967'de Uluslararası Seramik Akademisi'nin (IAC) geleneksel sergisinin ve genel kurulunun İstanbul'da yapılmasına öncülük etmiştir. Bu kuruluşa üye kabul edilen ilk Türk seramik sanatçısı olan Oygar, aynı yıl İstanbul'da açılan Uluslararası Çağdaş Seramik Sergisi'nde altın Madalya almıştır.